Mag ik frituurolie bij mijn mazout gieten ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Reddie
10 jaar geleden
Volgens WikiPedia is:
"Mazout (Vlaams) of een Snorretje (Nederlands) is een biercocktail van cola en bier"
Wat doet je frituurolie hierbij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mazout is brandstof (diesel olie)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wil je op frituurolie gaan rijden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou willen weten of dat eventueel in een klein percentage mogelijk is voor auto of verwarmingsketel . Zou beter zijn dan weg te gooien. Voor het milieu kan het niet slecht zijn want het is plantaardig.

Het beste antwoord

Bijmengen, niet teveel, kan geen kwaad. De uitlaatgassen gaan wel naar de frituur ruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogen? Ja hoor er zal niemand je dat kunnen verbieden.
Maar als ik jou was zou ik dat toch maar niet doen want dan verstoot je tegen een hele reeks regeltjes van milieuwetgeving ten eerste.
En ten tweede zal het niet erg bevorderlijk zijn voor de gezondheid van je brander.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor het milieu kan het niet slecht zijn want het is plantaardig. Maar een kleine hoeveelheid (ong 4 liter om de1 of 2 maanden) in de grote tank , is dat mogelijk ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet omdat de olie plantaardig is dat het geen kwaad kan voor het milieu als je ze verbrandt.
Als je frituurolie verbrandt worden er een heleboel carcinogene stoffen gevormd.
Frituurolie is geen brandstof. Ze kan wel verwerkt worden tot brandstof maar is het niet.
Niet alleen dat maar de je kiepert een heleboel verontreinigingen mee je ketel in, en zoals reeds eerder gezegd is dat niet bepaald bevorderlijk voor je brander. (en leidingen)