Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 17 en ik word vader en wil op me zelf gaan wonen wat kan ik doen?

ik ben 17 en me vriendin is ook 17 en ze is zwanger ik wil graag op me zelf gaan wonen omdat me moeder en vader het niet accepteren ouders van haar accepteren het ook niet wat moet ik doen om een eigen huis te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Amadea
11 jaar geleden
Werk je, heb je een inkomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik verdien ongeveer 1000 euro permaand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo langmogelijk bij je ouders blijven wonen. Spaar zoveel mogelijk geld bij elkaar. Een eigen huishouding en een kind kosten heel veel geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zolang je geen 18 bent mag je weinig zelfstandig, zonder de toestemming en handtekening van je ouders. als je vriendin bevallen is, is zij voor de wet volwassen, en kan zij wel iets proberen te huren.
voor een (alleenstaande) moeder wordt meer geregeld dan voor een jong gezinnetje. Je hebt kans dat zij als ze alleen komt te staan wel een woning aangeboden krijgt, maar dat jullie met 2 gewoon 6 jaar moeten wachten. Waarmee ik niet wil zeggen dat je haar moet laten zitten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je moet echt 18 jaar oud zijn om zelf een huurcontract te mogen ondertekenen. Een andere optie is om het op naam van een ander familielid te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
pppppffffffff
Je mag trouwen met haar, daarvoor heb je een verklaring van een arts nodig dat zij zwanger is, hiermee krijgen jullie dezelfde rechten en plichten als volwassen personen. Om je in te mogen schrijven bij een woningbouwvereniging moet je dan wel een meerderjarigheidsverklaring hebben, die je aan kunt vragen bij de rechtbank, deze heb je ook nodig voor het aanvragen van huursubsidie.
Dat is de enige mogelijkheid om voor een hele woning in aanmerking te komen, maar hou wel rekening met de lange wachttijd die op woningen zit.

Trouwen op jonge leeftijd is natuurlijk niet ideaal. Doe dit dus niet als opwelling, of om van je ouders af te zijn, het is een hele verantwoordelijkheid.

Je vriendin kan beter contact opnemen met een opvanghuis voor zwangere tieners, zodat zij op de juiste manier geholpen wordt.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ook bij het FIOM kun je terecht met vragen en ook zij helpen je op weg. Geef niet het samenwonen prioriteit, maar de gezondheid van moeder en kind en het zelfstandig kunnen functioneren als jonge ouders.
http://www.infoportaaltienermoeders.nl/Kennisbank/5acf47c6/12/Werken_met_tienermoeders.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing