Hoe ver mag een shih tzu [hondenras] eigenlijk lopen?

ik heb alleen maar grote hondenrassen gehad

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
11.7K

Antwoorden (3)

Als elke hond heeft ook hij beweging nodig, maar dit hoeft beslist niet door het maken van lange wandelingen. Ook op een flat is een Shih-Tzu prima te houden, maar laat hem liever geen trappen lopen,

Toegevoegd na 1 minuut:
dat is per hond verschillend je zou het uit moeten vinden hoever hij kan lopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen maken de denkfout dat kleine hondjes niet zo ver hoeven te lopen. Ook een kleine beestje kan behoorlijk zwaar worden. Als je naar buiten gaat (idd geen trappenlopen) maak dan een wandeling van ong 15 min. Niet te grote stappen. Maak één keer per dag een grotere wandeling van ong half uur a driekwartier. Let ook op met eten geven. Niet teveel willen geven en liever geen snoepjes. O ja, omdat dit soort hondjes klein zijn wil nog niet zeggen dat je er voortdurend mee moet om slepen. Kleine hondjes zijn klein van stuk, maar denk wel groot Behandel het lieve beestje ernaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed op je hond let, zie je vanzelf wanneer hij moe wordt. Gaat een hond zitten of liggen tijdens de wandeling, dan geef je hem een kwartiertje rust en gaat weer huiswaarts. een hond kan veel meer aan dan je denkt.

De jachthonden lopen, als er gejaagd wordt, wel tot 80 km per dag. Border collies, die schapen drijven gaan daar nog dik overheen. Een Jack Russell, die met een paard mee draaft, kan op zijn dooie akkertje de 25 km volmaken en heeft dan nog zin in een spelletje.

Mensen denken te gauw dat honden moe zijn. Komen ze dan thuis, dan wil de hond na 5 minuten weer actie, terwijl de baas voor de rest van de dag is uitgeteld.

Bij pups moet je de afstanden natuurlijk opbouwen, maar als ze eenmaal 9 maanden zijn kan er volop gelopen worden.

Honden die buiten genoeg uitloop hebben zijn binnen rustig en liggen in hun mand. Honden die na een wandeling nog volop door de kamer draven, zijn nog lang niet aan hun taks.
Dit geldt voor alle honden die goed gefokt zijn en geen heup- of elleboogafwijkingen hebben. Dit geldt evenzeer voor de shih tzu. Ze lopen jou eruit, niet andersom!
Ivana