Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel zon in tuin van 11 m lang op het noordoosten?

Wij willen misschien een huis kopen met een tuin op het noordoosten. Iets meer oost dan noord, en 11 m lang. Het huis is 3 verdiepingen hoog en staat in het midden van een rij woningen. Heb ik dan ik dan nog middag en/of avondzon? Of is dit alleen in hoogzomer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de zon in je tuin belangrijk vindt, zou ik het nooit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in december zon hebt heb je altijd zon, dus gaan kijken,
afspraak maken rond 13:00 o.i.d. en/of 16:00.
De praktijk zegt het meest. Dan zie je ook de invloed van eventuele bomen e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, we gaan binnenkort ook kijken om 13.00 uur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

De hoeveelheid zon die je in de tuin kunt opvangen is hierbij dus afhankelijk van de hoogte van het pand. Indien het een huis is met tweeverdiepingen (woon-, slaap-, en zolderverdieping) zal je weinig zon hebben.
Alleen in de ochtenduren zal er zijdelings zon in de tuin vallen. In de winter, als de zon laag staat, heb je daar nog nauwelijks profijt van.
Mijn voortuin ligt op het noord-oosten, daar moet ik dus allemaal planten zetten die tegen veel schaduw kunnen, anders bloeit er niets.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe lang is jouw voortuin?
Ivana
12 jaar geleden
8 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel verschillende varens is prachtig. Verder ben ik vooral tijdens een warme zomer dolblij met mijn achtertuin op NO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Leukeleen, hoe is het met jou met de zonuren in je tuin, en hoe groot is ie?
Ga er nog eens kijken en bekijk hoe de groei van mos en algen is in de tuin. Delen die niet of nauwelijks zo'n krijgen zijn vaak groen door algen of groeit mos tussen de tegels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing