Kan ik een pot met aquariumplantjes in de vensterbank zetten?

Eigenlijk weet ik het antwoord wel op die vraag want natuurlijk kan ik aquariumplantjes in een pot met water in de vensterbank zetten. Wat ik eigenlijk wil weten is of de plantjes dat aankunnen? Moeten ze extra voeding hebben of is het onmogelijk aquariumplantjes zonder vissen en/of een zuurstofpompje te houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan prima een pot met water en waterplanten voor een raam zetten, doe dat wel aan de oostkant of noordoost, zorg dat er niet teveel zon aan kan. Neem kleine plantjes als de Dwergvallisneria, Cabomba, Myriophillum enzv. Je kunt eventueel kleine tabletjes klei en een beetje ijzer toevoegen. Wat u wilt doen bestaat al sinds de jaren 50 vorige eeuw, nu heeft dat een moderne naam gekregen: het Nanoaquarium! Zuurstofpompje is niet nodig, er zijn geen vissen in. Toegevoegd na 2 minuten: Op de foto zijn het wel afgeschermde bakjes, wegens te veel daglicht.

Bronnen:
aquariana

ja dat kan er zijn zelfs speciale aquaria voor, zoals je op de volgende website kunt zien http://www.dennerle.eu/global/index.php?lang=nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100