Waarom geeft een senseo apparaat steeds minder kopjes koffie als hij ouder wordt?

Ik heb een senseo koffieapparaat. Het valt mij op dat hoe langer ik hem heb, hoe minder koffie eruit komt. Hij geeft op dit moment nog maar halve kopjes. Ik heb ook wel eens gehoord dat zo'n apparaat kan ontploffen als de druk te hoog wordt. Heeft dat ermee te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
43.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mijne geeft bij twee kopjes,1 volle en de andere halfvol...en dan heb ik een apparaat van Inventum,was nog een dure ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij doet precies het zelfde en soms lekt ie. Volgens mijn moeder is ie dan aan vervanging toe.

Het beste antwoord

Senseo's moet je regelmatig ontkalken.
Niet pas na twee jaar maar gewoon 2 keer per jaar.
Ontploffen doet hij echt niet er is een tijdje wat over in het nieuws geweest dat een bepaalde serie terug gehaald moest worden omdat er een fout in zat. Deze senseo's zijn door Philips allemaal omgeruild of gerepareerd. Bij Blokker verkopen ze speciale ontkalker van Senseo die kost 10 euro en werkt prima.
Als je apparaat al oud is en nooit ontkalkt duurt het wat langer voor hij weer meer koffie gaat geven je haalt niet in een keer kalk van 2 jaar uit het apparaat.
Ik verkoop Senseo's en hoor dagelijks dit verhaal en weet ook van de klanten die wel meteen het ontkalken bij houden dat bij hun de koffie hoeveelheid niet terug loopt.
Probeer het maar eens en je zal zien dat het beter gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Probeer dat gaatje en je zal zien dat dit lukt !

Andere antwoorden (7)

Mijn apparaat doet dat al jaren en is nog niet ontploft.
Per keer zet ik nu 1 kopje en die is dan wel vol.

Toegevoegd na 2 minuten:
Neeeeeeee........Ontkalken helpt niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de plus is van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus die minnen waren niet van mij
tijd om hem eens te ontkalken dan zal er teveel kalk in het element zitten waardoor hij te weinig water krijgt om te verwarmen

Toegevoegd na 23 minuten:
daarom ben ik tegen een senseo een apparaat zonder smaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry -1 ontkalken heeft geen nut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom -4? iedereen roept ontkalken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ik tegen een senseo ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zei niet ontkalken en heb al -2, snap er nu ook niks meer van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus meneertje psmans doet dit, zoek toch maar een baan in een hobbywinkel daar hebben ze vast geen senseo maar een ouderwetse pruttelpot die jij dan mag oplappen,ha,ha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK vind dat dat minnen op gv wel afgeschaft kan worden het heeft totaal geen nut.
als je niet eens bent met een antwoord geef je die persoon toch geen plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er dan toch zo op tegen bent???????????????, waarom geef je ze dan?
Ik verwacht nu als boete-doening heeeeeeeeeeeeeeel veel plussen van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik een min geef verklaar ik hem altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen uitleg, er op tegen zijn en wel geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waaneer dan heb ik jou een min gegeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder verklaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die plus van jou is, zeg ik sorry en krijg jij een knuffel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel
Het kan inderdaad aan het kalk liggen. Je moet zo'n apparaat ook regelmatig ontkalken.

Wat ook kan zijn, is dat het 'ventieltje' niet meer goed zit of stuk is. Dat is een soort tuitje wat achter bovenin het apparaat zit. Deze zijn bij onderdelenwinkels los verkrijgbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het reservoir weghaalt, dan zie je bovenin een tuitje. Deze kan verstopt zijn door kalk of viezigheid of hij kan kapot zijn. Dan krijg je ook minder water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben dit probleem inderdaad ook gehad. Uiteindelijk kwam er nog maar water voor uit de Senseo voor 1 kopje koffie, terwijl er 2 kopjes ' onder de tuit' stonden.
Wij hebben toen het tuitje verwijderd waar het roostertje onder zit, (ontkalken helpt inderdaad niet) en dit roostertje vervolgens '' doorgeprikt' met een naald. Daarmee was ons probleem opgelost....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas dat doorprikken hielp bij ons niet, jammer.
een andere optie is dat de padhouder verstopt is. precies in het midden zit een heel klein gaatje dat kan verstoppen waardoor er minder koffie uitkomt en teveel druk komt op het apparaat. ik heb zelf ruim 4 jaar een senseo en heb hem nog nooit ontkalkt, het enige probleem wat ik dus gehad heb is met de padhouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk is het zeefje in het midden van de padhouder verstopt geraakt. Als dit het geval is, ontstop het zeefje dan door de padhouder onder de kraan met water af te spoelen. Gebruik eventueel een afwasborstel om het zeefje te reinigen.

Succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het pompje van de Senseo loopt maar een bepaalde tijd. Bij een nieuw apparaat is dit voldoende voor 1 kopje. Na verloop van tijd loopt er in dezelfde tijd minder koffie door. Uiterlijk dan is het tijd om de Senseo schoon te maken en te ontkalken.