Hoe krijg ik mijn sleutelbos uit de gracht?

Mijn sleutelbos is in de gracht gevallen. Ik heb al geprobeerd met een magneet hem eruit te vissen, maar dat is niet gelukt. Wie heeft een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
3.4K

Antwoorden (6)

Je zegt dat het met een magneet niet gelukt is, maar de ene magneet is de andere niet. Een grote en sterke magneet is zowat de enige kans om de sleutelbos boven water te krijgen. Je kunt ze vaak huren bij sleutelzaken.
Systematisch zoeken en je haalt veel zaken op die je niet wilt hebben (lepeltjes, blikjes, spijkers), maar het is echt je enige kans.
Plaatje bij antwoord
escape
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
De functie van de afbeelding is mij niet duidelijk. Daar lijken vier stenen aan een bout te zijn geplakt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een sterke magneet die gebruikt wordt voor magneetvissen. Met eraan geplakt stukken rond metaal, misschien wel oude (kanons)kogels. Hier duidelijkere plaatjes
http://www.detectorplaza.nl/magneetvissen-c-96.html
Cryofiel
10 jaar geleden
Arme magneetvissen... Wat gebeurt er als twee magneetvissen te dicht bij elkaar in de buurt komen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryo, dat hangt af van de polariteit van de vis ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:) :) :)
Als de gracht niet te diep is zou je met een tuinhark kunnen proberen,de sleutels blijven dan achter de tandjes hangen.
fremar
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Evt een extra lange stok eraan vastmaken met ducttape
Je zou een stel sportvissers kunnen vragen of ze je sleutels eruit kunnen vissen. Degene die ze boven haalt geef je dan een krat bier of zo..
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Sleutels bijten niet...
Castle
10 jaar geleden
Jammer dat ik dit antwoord niet kan plussen Antoni!
U zou met een groot, breed schepnet aan een lange steel over de bodem kunnen schrapen.
Z512099
10 jaar geleden
Een emmer aan een touw laten zakken en hem in de emmer "scheppen" ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lukt niet met een magneet maar wel met een emmer????
Utrecht
10 jaar geleden
Of wil je de gracht leegscheppen?....
dan moet je maar gaan zwemmen! :0)