Moet ik op den duur mijn ouders uitkopen als we samen een huis hebben gekocht?

Er is een broer die geen eigenaar is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
10 jaar geleden
Ja waarom zou dat niet moeten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is wel verstandig, anders erft je broer een deel van het huis, maar je moet het niet...
ronron1212
10 jaar geleden
Ik denk dat het daar ook om gaat crea
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar gaat het idd om. Of kunnen we bijv. afspreken dat bij verkoop van het huis pas zijn deel krijgt,
ronron1212
10 jaar geleden
J kunt alles afspreken maar je broer heeft een deel van het huis geërfd.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Stel dat Angel 50% bezit van het huis en de ouders samen ook 50%.
Dan erft de broer bij overlijden van de ouders toch maar 25% of niet?
Dat vroeg ik me af...
ronron1212
10 jaar geleden
50% wat van de ouders is.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja dat was wat ik bedoelde, dankjewel :-)

Antwoorden (2)

Elke maand een aflossing doen aan je ouders. Dit wel goed administreren. Dan wordt hun deel vanzelf jou deel zonder dat je bij hun overlijden met je broer hoeft af te rekenen. Je ouders kunnen ook gebruik maken van hun schenkingsrecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan, maar moet wel via de notaris worden geregeld.
Ivana
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Wat kan?
Ivana
10 jaar geleden
Je kán ze uitkopen, maar kunt ook gezamenlijk eigenaar blijven tot het huis in de erfenis komt. Dan zal de helft van het huis gedeeld moeten worden met de broer, die je dan waarschijnlijk wel uit moet kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor een kwart dan neem ik aan ? want ik erf ook weer een deel
Ivana
10 jaar geleden
Ja Angel, ik schrijf ook : "de helft delen" dus dat is een kwart voor elk.