Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voor/nadelen van het kopen van een appartement dat ligt in een opgesplitst voormalig woonhuis?

Ik wil graag een appartementje kopen. Nu kun je een appartement kopen wat vanaf de bouw al een appartement was, of je kunt er een kopen in een woning die is opgesplitst in verschillende appartementen.
Nu heb ik wel eens gehoord dat er nadelen zitten aan die tweede mogelijkheid, maar ik weet alleen niet meer goed wat die waren. Wie kan dit mij vertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
619

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om te beginnen is wonen in een huis met een binnentrap niet makkelijk omdat het gehorig zal zijn en je minder privacy hebt met je eigen voordeur. In het algemeen zal de gehorigheid wel tegenvallen. je hoort wie er bij de buren op bezoek komt....
Verder kom je in een Vereniging van Eigenaren en zal je dus elk jaar minimaal een keer moeten vergaderen over de gang van zaken, zoals groot onderhoud. Ben je goed met elkaar dan lukt dat prima tot er kosten op tafel komen en dan blijkt dat er altijd wel enkele mensen bij zij n die die kosten nog niet willen maken. Er moet een penningmeester zijn etc.
Zo slaat soms een goede relatie om in irritatie of erger, je ziet elkaar hoe dan ook regelmatig.
Er moeten ook hele goede regels komen over wie welke trap schoonhoudt, het voorportaal en dat soort praktische zaken.
Ben je makkelijk in de omgang en geen herriemaker dan is het allemaal best op te brengen, maart niet iedereen kan je vriend zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding