Kan je je schade verhalen op de waterleidingmaatschappij?

Wij hebben heel veel last van kalk in ons drinkwater
en al onze apparaten die drinkwater gebruiken zitten steeds vol met kalk waardoor wij er schade aan krijgen.
Kun je die kosten verhalen op de waterleidingmaatschappij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Nee, want je wordt geacht zo nu en dan je apparaten te onderhouden met kalkverwijderaars.

De waterleidingmaatschappij stuurt geregeld van die kaarten rond waarop je kan zien hoe hard je water is in jouw gebied... en ook staan daar tips op hoe te werk te gaan bij het verwijderen van kalk in apparaten.

Dus nee, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterleidingsmaatschappijen moeten gezond drinkwater leveren, kalk in water is niet ongezond.
Ze voldoen aan de hiervoor opgestelde regels.
Dus , nee, je kan hier geen schade vergoeding voor vragen.
Wel kan je zelf bv zorgen voor water met minder kalk in je apparaten, ik zet bv altijd koffie met gefilterd water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een goeie waterontharder, dan heb je nergens last van. Je hebt nu eenmal eigen verantwoordelijkheid.
De beste: http://www.aquacell-waterontharder.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee. Regelmatig ontkalken. Drinkwater koken eventueel.