Waarom werkt een koelkast minder goed in een omgevingstemperatuur van ± 10 tot 15 graden?

In de allerlaagste thermostaatstand komt de temperatuur in de koelkast niet boven de drie graden. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Hoe oud is de koelkast? Het kan zijn dat de thermostaat niet meer goed werkt.

Je geeft aan dat de omgevingstemperatuur +/- 10 tot 15 graden is. Als het lager dan 10 graden is dan werkt de koelkast niet goed.

De klimaatklasse van een koelkast geeft aan binnen welke omgevingstemperatuur een apparaat optimaal functioneert. Bij een te koude of te warme omgeving werkt het apparaat niet goed.
Er zijn verschillende klimaatklassen. SubNormaal (SN); Normaal (N); SubTropisch (ST); Tropisch (T).

Klimaatklasse Omgevingstemperatuur
SN 10 - 32 graden
N 16 - 32 graden
ST 18 - 38 graden
T 18 - 43 graden
SN - ST 10 - 38 graden
SN - T 10 - 43 graden