Wat voor spin is dit?

Wees gerust, foto niet zelf genomen! Kan helaas niet vinden hoe deze spin heet, waar het voor komt en wat het eet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Lijkt wel zon zwarte weduwe
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij een spinnetje te zijn van de familie kogelspinnen.
Of beter 1 van de tachtig of zo soorten die in België en Nederland voorkomen.
Typisch voor deze soorten is het rommelige net, wat op de foto te zien is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij ook een kogelspin. Er zijn meer dan 300 soorten zelfs:
http://ednieuw.home.xs4all.nl/Spiders/Theridiidae/TheridiidaeNL.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn inderdaad meer soorten maar Ik schreef: 80 soorten die in onze contreien voorkomen.