Sigma hoogglans verf van 5 jaar oud, is dat nog goed?

De deksel heeft er goed opgezeten, maar iemand zei me vanmiddag, dat dat oud is en niet meer te smeren is.
Klopt dat???

10 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Het beste antwoord

deze verf kan nog best goed zijn. als de pot vol is weggezet met de deksel er goed op, dan is het nog prima te gebruiken.

een gebruikte pot kan het beste op de kop weggezet worden. kans op een vel op de verf is dan minder. echter mocht er wel een vel op zitten, dan kun je die voorzichtig proberen te verwijderen. mocht het vel breken, dan heb je stukjes in de verf en dat levert geen fraai resultaat op, mocht je daar mee gaan schilderen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als de verf te dik is geworden zijn er nog altijd verdunningsmiddelen. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verf dient wel goed geroerd te worden en worden bewaard op een plek waar het niet vriest, of gevroren heeft. +
burgos
10 jaar geleden
Zou het risico nooit nemen voor zo.n potje verf.
Voor een paar tientjes weet je dat je iets goeds gaat gebruiken.
Ik zou nieuw kopen.

Andere antwoorden (1)

Het kan nog prima te gebruiken zijn, maar het kan ook zijn dat het bedorven is. Bedorven verf stinkt naar rot ei, dit wil je absoluut niet in je huis smeren.
Of het nog smeerbaar is kun je testen door een plaat hout te pakken, een roller en gewoon proberen. Smeert het voor geen meter, dan niet meer gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat een schilder het niet meer zou gebruiken maar een huis tuin en keuken verver moet kunnen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Kijk ook even hoe het droogt! mocht het raar opdrogen, of niet opdrogen......nou ja, niet meer gebruiken dus!