kan ik voorkomen dat mijn fissler pan aan brand?

ik heb een fissler pan
men zegt dat het een hele goede pan is, maar toch bakt het steeds aan.
Ik laat de pan goed heet worden voor ik er olie in doe, en laat de olie ook goed heet worden.
Moet ik mijn pan op een bepaalde manier behandelen om dit te voorkomen?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
10.2K

Antwoorden (2)

Dit is wat ik fout doe volgens mijn zus: ik was mijn pannen af met afwasmiddel na gebruik. Volgens haar is dat helemaal fout en moet ik mijn pannen schoonvegen met een stukje keukenrol en daarna inwrijven met olijfolie en vervolgens in de kast zetten, dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Dat zou bij jou dus ook het geval kunnen zijn, omdat ik verder mijn pannen net zo behandel als jij. Ik heb het nog niet geprobeerd, omdat ik zeer gehecht ben aan mijn afwasborstel :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fisslerpannen zijn geweldig. Om te beginnen moet je de pan inbakken. Doe een dun laagje olie inde pan, binnenkant tot de rand helemaal . Daarna leeg verhitten tot ie rookt. Afkoelen en afwassen. Ik was de pan heel gewoon af met de hand en ik gebruik ook regelmatig jif! Niets aan de hand. Maar als je hem gebruikt, eventueel opnieuw inbakken, kost je 2 minuten.
De aardigheid van de wafeltjes is dat op zeker moment, hoe dan ook, het baksel van de puntjes loslaat, net als je denkt dat de pan nu definitief aanbrandt. Het bakt dus anders dan een gladde pan.
Deze pan wordt pas na lang gebruik echt super. Ik heb de mijne nu 45 jaar en hij is als nieuw en bakt als de beste.
Niet wanhopen dus. Goed heet inbakken, gewoon hardhandig schoonmaken mag ( nooit in de afwasmachine, ik weet niet van welk materiaal jouw handgreep is en weet niet of de zouten in het afwasprodukt voor de vaatwasser geen pitjes veroorzaken) en is geen punt mits even goed heet ingebakken als je hem opnieuw wilt gebruiken. Bak je hem dus voor de tigste keer in, dan alleen maar een vochtige doek of bakpapier er overeen halen, vet er in en aan de slag. Komt goed.