Is er een app of site waarbij als je een foto stuurt van een plant dat je de naam van de plant te zien krijgt?

Een app of site waarmee je een foto kunt uploaden en zo de naam te weten komt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Bij google kun je zoeken op afbeeldingen. Je kunt het bestand van een afbeelding uploaden, en dan wordt er voor je gezocht. In het voorbeeld van de bron heb ik een foto van een winterjasmijn geupload.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb de url nog even ingekort. Misschien werkt die nu: http://tinyurl.com/kz4k9jm

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog niet. Probeer het toch maar eens, want de uitleg lijkt me duidelijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Je oplossing is een goede, maar maar voor een beperkt aantal foto's te gebruiken. De foto waar een plant op staat die je niet kent, moet namelijk al op internet staan, als je Google voor je wil laten zoeken en dan een bruikbaar resultaat wil krijgen. Google zoekt en toont namelijk op welke websites die foto al is te vinden. Dan is het ook nog maar de vraag of de naam van de plant er op die website(s) bij staat! Ook kan je dan niet met eigengemaakte foto's achterhalen welke plant het is die je hebt gefotografeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar er is een vrij grote trefkans, waar veel mensen mee geholpen zijn. Het zou mooi zijn als je een oplossing had voor waar dat niet het geval is. Dan zijn we er helemaal uit. Andere alternatieven dan Google mogelijk? Ik hoor hier graag meer over.
Antoni
10 jaar geleden
Ik ken (helaas) alleen een vergelijkbare site als de site die jij noemt, namelijk www.tineye.com Daarmee kan je ook websites terugvinden, waarop "jouw" foto is te vinden. Dus ik heb geen oplossing voor het problem dat ik in mijn eerste reactie aangaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer, maar toch een aardige tip.
Zolang je het antwoord niet "per direct" hoeft te weten kan je je foto hier op "goedevraag.nl" uploaden, samen met de vraag "welke plant is dit?".
Helemaal ideaal is het als je er dan extra gegevens bij kan geven (bv standplaats, hoogte, bloeitijd etc etc).
Meestal heb je binnen 1 dag dan wel een gewenst antwoord.

In de bron een verwijzing naar een voorbeeld.