Kan de gemeente je verplichten om de rioolaansluiting van je eigen huis te gaan betalen, als je verplicht op het riool aan gesloten moet worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ja, dat is normaal. Er is een gedeelte dat door de gemeente wordt betaald, maar de buis die door je eigen grondstuk loopt, dat gedeelte moet door jou betaald worden.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit moet je inderdaad zelf betalen, maar ik denk dat de vragensteller vooral bedoelt of de aansluiting op jouw eigen 'rioolnetwerk' op het gemeenteriool zelf moet worden betaald, juist omdat de gemeente je in feite dwingt om aangesloten te worden. Wij hebben eenzelfde soort situatie meegemaakt en hier is uitgekomen dat je dit inderdaad zelf moet betalen (bij ons kostte het uiteindelijk 1500 gulden, terwijl de gemeente eerst 5000 gulden wilde vangen). In ons geval was het wel zo dat we uitgebreid bezwaar hebben gemaakt, we regelmatig de gemeente op hebben gezocht (niet geweldddadig natuurlijk) en het zelfs tot in de raad hebben laten komen, aangezien de gemeente eerst subsidie had gekregen om 'niet-rendabele' panden op het rioolnet aan te sluiten en dit ondanks onze verzoeken niet had gedaan (wij waren te onrendabel volgens de gemeente). Je kunt dus hooguit praten over de hoogte van het bedrag. Alleen denk ik dat de gemeente pas bereidwillig is om iets aan die prijs te doen, als je er altijd al mee bezig bent geweest.