Hoe gaan elektrisch rolluiken open zonder stroom?

Als een huis volledig dicht zit met rolluiken en de spanning valt weg, hoe krijg je dan een rolluik open om binnen te komen zonder dat de elektromotor het doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
10.7K

Het beste antwoord

Daarvoor moet een gedeelte van de beschermkap voor verwijdert worden, bij de elektromotor zit een knop om deze los te koppelen, daarna kan men via de speciale hendel het rolluik omhoog draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het meer gaat om situaties als brand: hoe kom je dan het huis uit als je niet meer naar beneden kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onee toch niet, vraagsteller wil het huis in ;) Ik liep al lang met de vraag maar dan hoe ik het huis uit kom bij brand....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de beveiliging goed is aangelegd (rolluiken is een onderdeel van de huisbeveiliging) gaat bij het brandalarm een rolluik bij een deur automatisch open (noodbatterij) of is er een ontsnappingsroute via een andere uitgang / raam op een hoger gelegen verdieping..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm inbrekers hebben hier de juiste informatie aan :-s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wisten inbrekers al langer dan dat ik het hier geplaatst heb, het is niet interessant voor inbrekers omdat ze dan eerst een ladder tegen het huis moeten plaatsen en zeker een half uur bezig zijn voordat het rolluik vergenoeg open is om binnen te komen.