Waar laten jullie kranten, tijdschriften en boeken die je nog niet uit hebt, zonder dat het een rotzooi wordt?

Ik heb altijd stapels kranten, tijdschriften en boeken, waar ik in bezig ben en die ik nog niet weg kan doen.
Daardoor is het altijd wat rommelig in mijn woonkamer. Ik heb geen mogelijkheid tot extra kastruimte.
Hoe doen jullie dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb een hele mooie grote mand van de wereldwinkel op een tafeltje staan. Hier liggen alle kranten, tijdschriften en boeken in die ik nog wil lezen. Verder zorg ik ervoor dat ik in het weekend alles weggooi wat ik uit heb. Als je dit elk weekend doet, blijft het netjes! Natuurlijk kun je leuke of interessante artikelen uitknippen en in bijvoorbeeld een mapje stoppen. Hierdoor blijft dit ook netjes en bij elkaar!

Krantenbak...

een grote rieten mand genaamd de krantenbak. hij staat naast de bank in een hoekje.

Een leuke kist of mand die je af kan sluiten.

Ik zorg dat ik niet te veel ongelezen spul heb liggen. Dus zoveel mogelijk "bij-lezen". Maar dat is tegenwoordig wel minder dan vroeger, want veel lees ik nu op de laptop en niet meer op papier. De paar kranten, tijdschriften en dingen die nog "pending" zijn liggen in stapeltjes op de onderste plank van mijn salontafel.

Bij Ikea hebben ze daar van die handige opbergkartonnen voor waar een tijdschrift in past. Die heb ik en doe daar de tijdschriften in die ik niet weg kan doen. Je moet ze wel zelf vouwen als je ze koopt. Ideaal. Na een jaar doe ik ze pas weg als ik er niet meer naar omgekeken heb. Boeken zet in de kast in de computerkamer. Daar hebben ze ook bij ikea van die idelalen open kasten voor ,of Leen Bakker. Maar ik moet je eerlijk zeggen pff ,ik heb ook op zolder dozen staan met boeken. Ik kan ze niet weg doen. Erg he? Mijn man heeft al zo vaak gezegd gooi toch weg, maar kan het niet. Ze staan me daar best en niet in de weg. Maar stel dat ik ze toch nog eens wil bekijken. Ik ben een moeilijke weggooier, moet ik er ook eerlijk bij zeggen.

Kleine plastic opbergbak bij de Ikea. Daar laat ik mijn boeken en folders en dergelijke in als ik ze nog moet lezen.

Weggooien. In de papierbak ermee. Je gaat het toch niet meer lezen, anders had je niet zo'n stapel gehad. Minstens 1 krant laten liggen. De rest wegdoen. Bij tijdschriften zou je een lectuurbak o.i.d. kunnen gebruiken. Maar ook daar geldt, na en tijdje gewoon weg ermee. Alles wat je te lang bewaart wordt op den duur rommel. Je huis slibt dicht. Mijn motto is: Als je iets nieuws koopt, iets anders wegdoen. Toegevoegd na 11 minuten: Minstens moet natuurlijk hoogstens zijn.

In een vuilniszak, oud nieuws heeft namelijk geen waarde meer, het plekje wat vrij komt leg ik dan weer een boek neer eventueel.

Vraag je eerst af waarom je zoveel ongelezen kranten,boeken en tijdschriften hebt. Waarom lees je niet eerst het ene uit voor je een andere aanschaft ?En als je geabonneerd bent kun je het abonnement misschien beter opzeggen en af en toe een tijdschrift/krant kopen als je de andere uit hebt. Het scheelt je veel rommel en geld. Voor boeken kun je ook bij de bibliotheek terecht,en ook hier,eerst een boek uitlezen voor je een nieuwe gaat halen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100