Kun je je definitieve aanslag inkomstenbelasting online vinden?

Voor een woningvereniging moet ik een definitieve aanslag inkomstenbelasting 2011 mee brengen maar ik kan alleen mijn voorlopige aanslag vinden. Is er een manier om de definitieve aanslag te vinden of zullen ze met de voorlopige ook genoegen nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoelen ze niet het IB60 formulier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het ook Ytje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"definitieve aanslag inkomstenbelasting 2011 of IB-verklaring 2012 (indien u geen inkomstenbelastingaangifte doet, dient u een IB-60 verklaring in te leveren"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus een IB60 formulier. Deze kun je heel makkelijk telefonisch bij de belastingdienst bestellen (via belastingtelefoon).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die IB verklaring (IB60 is dat) is ook een overzicht waar je inkomen op staat, dat is het formulier dat eigenlijk alle woningbouwverenigingen vragen. Als je die niet hebt, heb je meestal al gelijk pech.
Als je het hebt aangevraagd, volgens mij op werkdagen, krijg je het binnen 5 werkdagen toegestuurd.

Het beste antwoord

Nee die kun je niet online vinden, alleen de aangifte die je hebt gedaan. Misschien dat ze (met een uitgeprinte kopie) voorlopig akkoord gaan in combinatie met de voorlopige aanslag. Maar met de voorlopige aanslag alleen nemen ze zeker geen genoegen. Bel even met de belastingtelefoon op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en vrijdag 8.00 tot 17.00 uur en vraag of ze je definitieve aanslag willen opsturen.

Doen ze dit niet dan moet je vragen of je een afspraak kunt maken met het belastingkantoor waaronder je woonplaats valt en anders kun je het ook schriftelijk aanvragen bij dit kantoor.

Omdat dit wel even kan duren moet je de woningvereniging even opbellen en de zaak uitleggen.