Moet je een huurhuis dat per direct beschikbaar is ook gelijk huren?

Bij een woningstichting heb ik een huurhuis aangeboden, dit huurhuis is per direct beschikbaar. Ik moet deze morgen accepteren, moet ik dan ook per direct gaan huren of kan ik bijvoorbeeld zeggen dat ik dit pas over 1 of 2 maanden wil?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet dit even bespreken met de woningstichting. Het komt wel vaker voor dat de woningstichting eerst nog wat wil opknappen in het huis, dus dat je er sowieso niet direct in kan. Die tijd hoef je dus nog geen huur te betalen. Maar zodra het huis klaar is voor bewoning dan gaat de huur in, ook als je dan nog ergens anders woont.

Nee dat kan je niet wat dat is de volgende aan de beurt.

Dat had ik dus ook. In maart gereageerd op een woning, die ik graag wilde hebben. 8e geworden, verder niet meer aan gedacht. Twee dagen voor ik op vakantie ga (half augustus) krijg ik een telefoontje van de woningcorporatie. Of ik nog interesse heb. Krijg ik meteen de sleutel mee. Balen, want op vakantie betaalde ik dus 3 keer huur. de caravan, het oude huis, en het nieuwe. Maar ik was allang blij dat ik die mooie woning had. Bij ons heb je 3 dagen bedenktijd. Je kan dus maximaal 3 dagen de huur uitstellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100