Stroom zonnepanelen van zichzelf of van energieleverancier?

Is de stroom die je opwekt met zonnepanelen thuis echt van je zelf? Of wek je alleen stroom op en stuur je dat terug en dan krijg je de terug gestuurde stroom gratis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

De stroom die u opwekt verbruikt u in eerste instantie zelf. en betaald u natuur niets voor. Als u meer verbruikt dan opwekt zal het verschil bijgepast worden door uw stroomleverancier en betaald u natuurlijk.
Als u meer opwekt dan verbruikt steekt u het teveel op het net en krijgt u een vergoeding voor het verschil maar dat is niet eenvoudig. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnepanelen worden gebruikt alleen wanneer het licht is wanneer het donker is heb je het stroom van je Energieleverancier.

Toegevoegd na 28 seconden:
Dus eigenlijk verbruik je het van jezelf...