Hoe kan het dat de themperatuur van mijn thermostatische kraan lager is geworden?

Ik moet de knop op 45graden zetten om toch nog wat warmte te krijgen.
Is dit misschien inwendig te stellen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik moet er nog even bijvermelden dat het een douchekraan is

Weet jij het antwoord?

/2500

Helaas een meer voorkomend probleem. Waarschijnlijk kalkafzetting in de kraan, waardoor de voeler "geïsoleerd" raakt. Je zou de kraan uit elkaar moeten nemen om hem inwendig goed te reinigen. Je kunt het ook proberen om hem een tijdje in schoonmaakazijn te leggen, zo dat de kalkaanslag oplost. Zelf heb ik destijds mijn thermostaatmengkraan vervangen.

Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn kraan komt dit door kalkafzetting. Dit kan na verloop van tijd optreden. Daarvoor is bij mijn thermostatische kraan een hele uitleg gegeven hoe dit op te lossen. Uit elkaar halen. Ontkalken en het leukste (?) weer in elkaar zetten en afstellen. Als je weet welke kraan het is, kun je op site van de fabrikant kijken of zo'n gebruiksaanwijzing aanwezig is. Zo ja, dan kun je aan de gang. Na lezing van mijn gebruiksaanwijzing hoop ik dat het niet nodig is om hem uit elkaar te halen. Als noodoplossing kun je proberen de kraan een dag in schoonmaakazijn te leggen en dan regelmatig de kraan eruit halen en de knoppen draaien en in een andere stand zetten. En dan maar hopen dat het heeft gewerkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100