Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je je huis verkocht hebt, en binnen 2 maanden uit het huis moet, maar er nog niet uit kan omdat je niks anders vindt?

Of als je bijvoorbeeld geen hypotheek kan krijgen en geen huurhuis kan vinden.
Is er dan iets te regelen met de kopers en/of makelaar, of sta je dan ineens op straat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
12 jaar geleden
Ytje me antwoord is weg gehaald maar nog even dit als je huis verkoopt en laat passeren bij de notaris lever je je sleutel in en is het huis niet meer van jou maar van de nieuwe eigenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ennnnnnn waarom denk je dat ik dat niet weet..? :\
Serieus..
ronron1212
12 jaar geleden
Omdat je de vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan mag je de vraag beter lezen. Ik vraag naar gevolgen als je niks anders kan vinden en je huis al verkocht is.
Niet: hb ik dan nog de sleutel en heb ik dan het huis nog..
ronron1212
12 jaar geleden
of sta je dan in eens op straat dat vraag je ook nog eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ANDERE woning of op straat ja.
Niet: mijn eigen huis ineens weer terug en de kopers hebben pech..
ronron1212
12 jaar geleden
Niemand zal je daarbij helpen en dat zul je dus zelf moeten oplossen je staat dan inderdaad op straat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Probeer het te regelen met de kopers, via de makelaar. Willen ze echt niet mee werken, dan kun je aan vrienden of familie vragen, of zij ruimte hebben voor je spullen, of voor jullie, ga ook naar de woningbouw en probeer daar iets, als laatste zou je in de particuliere verhuur kunnen neuzen, of daar iets betaalbaars bij zit en een box huren voor je spullen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt de bewoning als het mee zit, maximaal een paar weken tot een maand rekken, langer meestal niet, je kunt ook nog naar anti-kraak woningen op zoek, dit is echt iets wat je zelf op moet lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, het is nog niet nodig hoor, maar was benieuwd of het ''normaal'' is dat er iets geregeld kan worden met de kopers/makelaar dus. Dat je niet meteen vast zit aan een datum.
Dankje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer, ik had het je gegund, maar die dag komt nog wel. Makelaars hebben vaak ook huurwoningen, kom je dus echt met dit probleem te zitten, vraag dan de makelaar voor je uit te kijken. Maar schrijf je nu vast in voor een huurwoning, de wachtlijsten zijn meestal lang en wie het langste ingeschreven staat, maakt de beste kans.
gvrox
12 jaar geleden
Hoe bedoel je dat de bewoning te rekken is ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt crea. We willen geen huurwoning van de woningbouw, dit omdat we in de hoogste categorie zitten en we willen de maandelijkse kosten juist minder maken, niet hoger of even hoog houden.
Als we toch moeten huren (omdat we misschien geen hypotheek kunnen krijgen) dan is dit in de particuliere sector. Er is genoeg, maar vroeg het me af (beetje pre druk maken denk ik)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de nieuwe bewoners hun woning nog niet verkocht hebben, heb je kans dat zij akkoord gaan met, langere bewoning huidige bewoners,dus latere oplevering, eventueel tegen betaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Realiseer je wel dat particulier huren in de meeste gevallen duurder is, dan huren via de woningbouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staan woningen te huur, particulier, voor 400/500 euro. Dit is goedkoper dan de minimale huurprijs (voor ons) van 650 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ben je nu zo bang voor ytje? Het is een kopersmarkt, als jij je huis verkocht hebt en j hebt een voldoende zak geld mee heb je toch zo een ander huis? En je kunt dus nog huren. Bij de koper gaan zeuren zou ik absoluut niet doen, lijkt me echt te gek voor woorden in deze tijd waar je dolblij moet zijn dat iemand je huis wil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alleen die zak met geld gaat dus niet mee, die blijft bij de bank met een groot gat erin die wij aan moeten vullen ;)
Het huis is nog niet verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt me niet tegen Ytje. Pelle, niet iedereen heeft de mazzel zijn huis schuldenvrij te verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
crea, jij kent mijn vorige vraag (en benodigde reacties erop). Als dit huis verkocht wordt, ben ik zo enorm blij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal voor je duimen, dat er snel een koper komt, denk er ook aan dat de eventuele hypotheekschuld gedeeld wordt met de ex van je vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, en de schuld (van circa 15.000 per persoon) kan misschien worden kwijtgescholden, maar gaan we niet vanuit.
Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan Ytje Blijf hoop houden.

Andere antwoorden (1)

Dan sta je "op straat" maar dat wil niet zeggen dat je niks kunt doen; een verhuisbedrijf kan ook je spullen opslaan tot je iets nieuws hebt, en dan kun je zelf naar b.v. een hotel, vakantiepark, familie of vrienden. Erg handig/prettig is het misschien niet, heb het zelf meegemaakt omdat een nieuw huis niet op tijd opgeleverd werd, maar beter dan met een niet verkocht huis blijven zitten.

Toegevoegd na 3 minuten:
De kopers zullen ook hun vorige huis moeten verlaten en hebben waarschijnlijk al verhuizers geregeld, dus daar zal ook niets mee te regelen zijn. De makelaar heeft ook geen extra verantwoordelijkheden in deze situatie.

Toegevoegd na 26 minuten:
Let er ook op dat je mogelijk een boete moet betalen als je de afspraken in het koopcontract niet nakomt, dus lees dat ook goed na.

Toegevoegd na 41 minuten:
Nu zeg je dat het huis nog niet verkocht is; dan ben je zelf dus vrij om een datum te kiezen waarop de overdracht plaatsvindt (dat hoeft niet per se een termijn van 2 maanden te zijn). Mocht een koper echt heel graag eerder intrekken dan voor jullie uitkomt, dan zou je een hogere prijs kunnen vragen waarmee je je extra kosten kunt afdekken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar dat lijkt me niet echt een oplossing voor bijvoorbeeld een half jaar/jaar. Zijn er regelingen voor en dergelijke?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je moet er uit. Je kunt vast wel ergens tijdelijk iets huren, er staat genoeg leeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat geloof ik ook wel hoor ;) Vraag het me alleen af.
gvrox
12 jaar geleden
Ik zou niet weten wie dan zo'n regeling aan zou bieden en waarom. Voor een half jaar tot een jaar is een hotel of vakantiepark wel heel prijzig inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie, geen idee, misschien gemeente en dergelijke?
Waarom, omdat we anders op straat staan..??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In deze tijd niets anders vinden is wel wat apart? Verder heb je het eerst over 2 maanden en nu over 6 maanden. Je kunt echt vrij gemakkelijk een huis huren van rond de 1000 euro hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, het huis is nog niet verkocht dus (nog) niet van toepassing. De 2 maanden die ik bedoel is tot de tijd dat de kopers er intrekken. 6 maanden is de tijd dat je misschien wel moet wachten tot je een woning kan betrekken. (het is dus een voorbeeld, als het tegenzit)
Huis huren van 1000 euro is buiten ons bereik. Maar daar gaat het hier ook niet om.
gvrox
12 jaar geleden
Ik proef een beetje dat de verkoop min of meer noodgedwongen was; dat is helemaal niet leuk natuurlijk. Toch zal de gemeente dit zien als een situatie die je zelf hebt veroorzaakt, dus ik vraag me af of ze echt iets kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het huis staat inderdaad min of meer gedwongen te koop. Het huis is van mijn vriend en zijn ex partner. Beiden betalen ze nog de hypotheek maar de ex is uit het huis. Mijn vriend kan haar niet uitkopen. Afwachten dus ;)
Toch bedankt.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing