ik wil in een douche cabine een kraan plaatsen voor een extra douchekop hoe heet die wissel kraan die dat regelt ?

ik wil een cabine plaatsen maar nu blijkt dat de douche kop te laag zit of wij te groot zijn ,daarom wil ik een extra douche kop plaatsen die boven de cabine uit komt .Ik zoek hier een (wissel)kraan voor die kan regelen dat het water boven of onder uit komt, wie weet hoe die heet en waar zou ik die kunnen krijgen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

Je bent waarschijnlijk op zoek naar een omstelkraan.
Ik denk dat de snanitair-afdeling van grote doe-het-zelvers ze wel heeft.

Wat is een omstelkraan?
Soms kom je de uitdrukking “omstelkraan” tegen. Wat moet ik mij daarbij voorstellen.
Bij kranen die in de muur gebouwd worden zit vaak een omstelkraan of omstelinrichting. Het water wat normaal gesproken uit de thermostaat komt is 38 graden en gaat richting de handdouche op de glijstang. Mocht u nou ook nog eens een grote stortdouche of hoofddouche hebben, dan moet het water dus of naar de handdouche kunnen of naar de hoofddouche gaan. Daarom is er een omstelkraan. Deze kraan draai je bijvoorbeeld naar links voor water uit de handdouche en je draait hem naar rechts voor water uit de hoofddouche. De meeste omstelkranen kunnen ook in een tussenstand staan, je gebruikt dan de handdouche en hoofddouche tegelijk. Soms maken wij cabines met wel vijf water functies. Je krijgt dan ook een omstelkraan met vijf uitgangen. De meeste van de kranen worden in Italië gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat noemt men een 2-/3-weg omstelling voor inbouwmontage.