Hoe lang kun je vuurwerk bewaren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
18.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof het of niet, veel vuurwerk in winkels gaat terug naar een centraal opslag punt om volgend jaar te verkopen.

Antwoorden (4)

Vuurwerk kan, mits het op een droge plek in een afgesloten doos op een veilige plek wordt bewaard, jarenlang goed bewaard worden.

Toegevoegd na 54 minuten:
Overigens is het toegestaan om maximaal 25 kilo vuurwerk per huis op een veilige plaats te bewaren, je mag er alleen nu niet meer mee over straat, laat staan afsteken:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vraag-en-antwoord/hoe-mag-moet-ik-vuurwerk-bewaren-en-afsteken.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mits droog en koel opgeslagen kan vuurwerk overal jaren bewaard worden.

Echter mag je geen vuurwerk buiten de toegestane periode voorhanden hebben, dus ook geen restant van de afgelopen nieuwjaarsviering en is bewaren niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond op zolder vuurwerk van ong. 10 jaar oud. Het waren rotjes en van die gillende vuurpijlen. We hebben ze dit jaar gebruikt en ze deden het allemaal prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een goede verpakking kun je het vuurwerk lang bewaren. Wel is na een paar jaar de knal iets minder.