Heb ik vlooien meegedragen?

Ik heb gelogeerd bij een vriendin op een matras (die op een vloerkleed lag)
Nu heb ik de volgende dag bultjes op mijn buik en enkels, die ontzettend erg jeuken. Ik heb toen gisteravond opgezocht wat het zou kunnen zijn, en ik kwam uit op vlooien. Zou ook kunnen, want die vriendin heeft katten.
Nu kwam ik gister dus thuis (nog niet wetend dat het vlooien waren) en heb ik mijn koffer (waar mijn slaapkleding in zat) open gelegd en er dingen uit gehaald, en mijn slaapkleding niet meteen gewassen. Nu is mijn vraag, is er een kans dat ik nu vlooien in huis heb/krijg? door de neten die eventueel op mijn kleding kan zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Kan zeer zeker.
Ze kunnen door de huid heen bijten. Wil zeggen dat ze dat ingeval van honger (dus als er geen kat in de buurt is), zekers gaan proberen. Vandaar de bultjes. Een oplossing kan dan toch zijn om zo een anti vlooien spuitbus te kopen en over te gebruiken. Stinkt trouwens wel enorm, maar ja, dat moet je er dan een nachtje voor over hebben.

Het kan trouwens ook komen door Bedwants (zie linkje). Maar dat hoop ik niet voor je.

Kan ook zijn dat je gebeten bent door een vlo bij het logeren, maar dat de vlo zelf niet is meegegaan. Door de beet heb je dan wel bultjes, jeuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vlooien bultjes, zijn behoorlijk groot.
je hebt het over bultjes, dus goed mogelijk is het een allergische uitslag, van iets wat je gedronken of gegeten hebt.
Juist op je enkels en buik!
Dat zijn de bekende plaatsen.
Vlooien voel je ook duidelijk over je lijf kruipen.
Zouden het vlooien zijn, dan heb je er opnieuw last van. ( nieuwe beten).
Er is maar een hele kleine kans dat het toch door vlooien komt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Allergie bultjes zijn zo groot als een luciferkopje, of kleiner en gaan opnieuw hevig jeuken als je er aan gaat krabben, vooral rond je enkels!
Ze worden dan wit van kleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het kattenvlooien zijn, waar dit wel op lijkt, gaan die vanzelf dood (als je die al bij je hebt) .
Voor neten hoef je dan niet bang te zijn; die zijn afkomstig van luizen en nestelen zich meestal in je haar.
Ik zou het wel in de gaten blijven houden. Het zou ook scabies (schurft) kunnen zijn; dat moet je wel behandelen.
Kijk op http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=113