Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je de pluisjes op je kleding telkens verwijderd met zo'n speciaal apparaatje, slijt je kleding dan niet sneller?

ik heb een aantal truien die heel mooizijn ware het niet dat ze onder de bolletjes/ pluisjes zitten.
de stof gaat pillen door het dragen en het wassen/ de wrijving van iets er tegenaan.

nu draag ik ze dus niet want het ziet er wat armoedig uit vind ik, zeker op zwart zie je het goed en lijkt de trui (net nieuw) versleten.

nu lees ik dat je er een speciaal apparaatje voor hebt en dat het met een scheermesje ook kan maar krijg ik zo geen gaten in mijn trui/ slijt ie niet extra snel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo'n apparaatje gebruik ik al jaren om mijn truien mooi te houden. Natuurlijk wordt de trui op een gegeven moment wel iets dunner, want je haalt tenslotte steeds materiaal weg, maar dat is zo minimaal, dat je het niet ziet. Gaten heeft het bij mijn truien nooit veroorzaakt, integendeel, na behandeling zijn ze weer als nieuw.
Met een scheermesje heb ik geen ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zo'n ding nooit zelf gebruikt, maar even op internet nagezocht, wat de ervaringen hiermee zijn, volgens de sites waar ze verkocht worden zijn het prima apparaatjes, maar op klacht.nl vond ik een ander verhaal, wel gaten in het vest.
Ik denk dat je net zo goed, met een scherp scheermesje de pluisjes kunt verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je neemt altijd materiaal weg, in de vorm van bolletjes en pluisjes maar ook vezeltjes waaraan de bolletjes en pluisjes hangen.
Dus ja uw kledij slijt er van
Robert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding