Kun je bij anti-kraak zonder reden uit je huis worden geplaatst?

Het zit namelijk zo, een vriendin van mij raakt haar woning kwijt omdat anti-kraak tijdelijk verhuur wordt. Kortom, ze gaan de woning niet slopen, maar gaan gewoon op zoek naar een nieuwe huurder die meer huur betaalt onder tijdelijk verhuur.
Mag dat? De persoon in kwestie heeft het contract niet geschonden, maar wordt vanwege deze geldkwestie op straat gezet, wellicht een dreigement, zodat ze een ander contract moet gaan tekenen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Antikraak contracten zijn heel speciale contracten en binnen die contracten is bepaald wanneer je de woning gaat verlaten en wat de voorwaarden zijn binnen het contract. Verder kun je geen rechten ontlenen aan dat contract.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja, dat kan, dat is juist de reden dat anti-kraak zo goedkoop is. Er staat meestal ook in het contract dat je zonder opgaaf van reden binnen een bepaalde tijd uit het huis moet vertrekken als daarom gevraagd wordt.

Het voordeel van anti-kraak is dat het goedkoop is, maar aan de andere kant heb je helaas geen zekerheid.