Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe beweegt een kauwtje zich in de schoorsteen? Zijn daar wellicht webcambeelden van?

Nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met moeite. Hij hoort daar niet thuis. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, zonder moeite ook hoor. Ik heb ooit een nest gehad, niet op, maar in mijn schoorsteen. Elke dag, de hele dag vlogen ze gewoon in en uit. Vraag niet hoe, en met wat voor kabaal het weer omhoog ging, maar ze kwamen er een paar keer per dag gewoon uit. Waarschijnlijk klappen ze hun vleugeltjes tegen de want aan á la Bruce Lee ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wat dacht je zelf? Hij valt er in en probeert met geklapwiek weer naar de vrijheid te komen. Dat lukt niet, dus blijft hij met zijn vleugels in de weer zolang hij daartoe de kracht heeft. Soms zal dat resulteren in nog verder wegzakken en tenslotte zal een tragische dood zijn einde zijn.

Misschien zijn er beelden van. Misschien door de brandweer opgenomen met een kleine camera als ze bij zulk een toestand zijn geroepen om het beestje te redden en de situatie goed te kunnen inschatten.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat kan ivana, ik heb al menig kauwenjong uit een schoorsteen moeten vissen die naar beneden was gedonderd. echter; ik heb ieder voorjaar zicht op een schoorsteen waarin kauwen nestelen.
ze duiken er echt voorover in, en komen er net zo makkelijk weer uit.
wellicht bedoelt vraagsteller dit?
Ivana
13 jaar geleden
Oei, ik dacht aan de schoorstenen in onze huizen. De buisdoorsnede is hier 11 cm en dat is te klein om weer op te stijgen. Ik heb regelmatig gehoord dat ze de dood vonden. Wij zetten hier kraaienkappen op de schoorstenen.
Fijn dat het ook goed kan gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger, toen op elk dak een schoorsteen stond, was het meen ik toch normaal dat elke schoorsteen een kap er op had, in eerste instantie tegen in regenen, maar ook tegen vogels.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing