Waarom knipperen diverse lampen bij ons in huis?

Wij hebben in huis verschillende typen lampen; led, tl, spaar en halogeen. Veel van deze knipperen? Raar maar waar, als ik stofzuig gaan de tl-lampen in de keuken op disco modus. Hoe kan dit / hoe is dit te verhelpen? Het is zwaar irritant!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

U zit ongetwijfeld met een fout in uw verdeelbord (zekeringkast)
Er moet ergens een slecht kontact zitten aan een verbinding. Van zodra u een belasting opzet gaan die knetteren en valt de spanning gedeeltelijk weg.
Er zou eens iemand moeten kijken in die kast terwijl u dat fenomeen heeft en u zal zien en horen waar het zit, indien mogelijk zo duister mogelijk maken en het zal beter zichtbaar zijn.
DRINGEND dat (laten) herstellen want er is brandgevaar !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist mogelijk brandgevaar!
+

Andere antwoorden (1)

Je kan last hebben van spanningspieken, maar gezien je stofzuigerverhaal denk ik dat de stofzuiger een significant gedeelte van de stroom van de lampen inpikt, waardoor ze (tijdelijk) minder fel zijn. Je kunt proberen de stofzuiger op een andere groep aan te sluiten.