Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat houdt afknijpen van een cv in?

wij kregen vanochtend bezoek van essent voor de jaarlijkse cv check. nu was mijn vriend erbij en die belde me dus net op, dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden omdat de cv afgeknepen moet worden beneden (wij wonen boven een primera winkel) , hij kon me alleen niet goed uitleggen wat dat inhield, dus kan iemand mij dat uitleggen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het hier om een gemeenschappelijke verwarmingsketel gaat die beneden staat.
(In dat geval begrijp ik niet dat men bij u een CV-check doet want de ketel + brander staat beneden
)
Met afknijpen bedoeld men dat het waterdebiet geknepen moet worden. Dit kan gebeuren door bv een kraan een beetje dicht te draaien in de vertrek- of toevoerleiding.
Of dit in uw circuit moet gebeuren of die van Primera weet ik natuurlijk niet.
Als u bv onvoldoende verwarming heeft zal men snoeren op de winkel om bij u meer doorstroming te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nu komt mariekje19 vanavond thuis en zegt tegen haar vriend:
Je weet wel, afknijpen van een CV.
Dat is .....
:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de cv ketel zit bij ons boven in het berggedeelte, maar de meterkast en de rest zit allemaal beneden in de winkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit waar de ketel staat.
Zal wel gedeeld zijn. (En klopt antwoord van depauwroger nog steeds)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is het nut dan eigenlijk van het afknijpen? blijkt dat het niet goed warm kan worden ofzo bij ons? of zit ik hiermee verkeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha ik ben vanavond idd een stuk slimmer dan mijn vriend, die zal wel denken huhh? :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als men het circuit van de winkel gaat afknijpen stroomt er meer cv-water door uw circuit.
Daardoor krijgt u meer energie en dus warmte bij uzelf door de radiatoren. Als die gemeenschappelijke ketel dan toch bij u staat waarom heeft hij dat dan niet ineens geregeld ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij kwam voor een check.
Niet om af te knijpen :p

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding