wie heeft er ervaring met het zelf verkopen van je eigen woning?

wil om de kosten te drukken mijn huis verkopen dmv een basis pakket wat oa inhoud dat je op funda komt te staan.Hebben mensen hier goede ervaringen mee, of toch het advies om het ,in deze moeizame tijd, het via een makelaar te doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Tot op heden alleen maar goede ervaringen, eerlijk gezegd. Deze keer hadden we voor de zekerheid wel een makelaar genomen, maar eigenlijk hadden we ons die moeite kunnen besparen, want één dag op Funda was genoeg. En voorheen hebben we twee keer ook zelf ons huis verkocht, ook binnen een week.

Laat je wel goed informeren, bijvoorbeeld door lid te worden van de Vereniging Eigen Huis, want er zijn wel een hele hoop dingen om rekening mee te houden. Maar als je daar een goed overzicht / lijstje van hebt, zijn het niet van die superingewikkelde dingen, hoor.

Het enige voordeel van een makelaar is dat hij de markt goed kent en dat sommige mensen het fijner vinden via een makelaar te kopen. Maar een hele hoop ook niet. Dus als je een beetje verkoopbaar huis hebt, het ziet er goed uit en je weet een scherpe prijs te stellen, dan heeft een makelaar eigenlijk erg weinig toegevoegde waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij hebben het ook gedaan. Wel op een website, maar zelf een beschrijving maken van hoe mooi en fantastisch alles is en zelf de rondleidingen doen. Is ons prima bevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee,maar lees regelmatig dat je op huizen kunt bieden.
Is dat misschien iets voor je?
Zet het op marktplaats of op een site van te koop te huur..en laat ze zelf een bod uitbrengen.
Wie weet wat ze ervoor over hebben.
Lees goed de reactie van Marleen...daar staan goede tips in!
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb mijn huis via makelaarsland.nl in de verkoop gedaan. komt op hun site en op funda, bezichtigingen regel je zelf en de administratie doet makelaarsland.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben ons appartement ook via makelaarsland.nl verkocht. Je huis komt dan op funda en geïnteresseerde kopers reageren via makelaarsland.

Ons is dat heel goed bevallen, maar je moet voor de rondleidingen wel wat in huis hebben (letterlijk). Een leuk praatje waardoor je toch een half uurtje vol kan maken is toch echt wel nodig. Ook moet je met een kritische blik door je huis lopen en dingen durven te veranderen voor de rondleidingen, waardoor je bijv. meer ruimte creëert of net meer gezelligheid.
Maar wij vonden het net leuk en hebben in een slechte tijd ons huis voor de vraagprijs verkocht. Leuk meegenomen!