hoe kan ik van drie ronde tafellaken een recht gordijn maken voor onder mijn aanrecht?

Het mag onderaan uiteraard wel "rond" blijven. Ik heb drie lichtplastieken tafellaken gevonden in kruidvat, in plastieken kant. Ideaal voor het gordijn onder mijn aanrecht te vervangen, dat nu bijna wekelijks de was in moet wegens vuil.
De afmeting van mijn aanrecht is 120 cm lang en 80 cm hoog, de drie tafellakens hebben een diameter van 150 cm. Hoe kan ik dit decoratief en mooi oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

VIERKANTEN : Leg het ronde tafelkleed vlak op de grond. Verdeel de cirkel in 8 gelijke stukken (dmv potloodlijn). Klokwijzerzin : Trek nu een loodlijn van 8 naar 2 Van 6 naar 4 van 8 naar 6 van 4 naar 2 Nu heb je een vierkant. HALVE CIRKELS : Knip 1 rond tafellaken doormidden en dan bekom je 2 halve cirkels van 75 cm hoog en 75 cm breed. Aan elkaar zetten hoeft niet volgens mij vermits het toch open en toe moet kunnen schuiven. (Indien je de stukken wél aan elkaar wil zetten zal je ze moeten verbinden dmv een stevig stuk stof aan de bovenkant te bevestigen (stikken, kleven, velcro, dubbelzijdige kleefband,...) al lijkt me dat moeilijk) Je zou ook een stokje, latje, dikke elastiek doorheen de perforaties kunnen vlechten zoals bij een gordijnroede en gordijn met ringen in. Zijn er geen perforaties op de plek die jij wil, kan je die nog altijd maken met een perforator misschien. Als je slechts 2 halve cirkels gebruikt heb je dus een breedte van 2 x 75 cm en zal het allemaal strak hangen. Als je meer vloeite wil moet je 2 tafelkleden stuk knippen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100