Hoe kan je van die geur afkomen?

We hebben ons nieuw huis volledig gerenoveerd. Maar nu, een maand na we ingetrokken zijn, ruiken we, telkens als we de trap af komen, een bepaalde geur (iets dat naar 'oud' ruikt). Van wat zou dat kunnen komen en hoe kunnen we daarvan afkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het zou kunnen zijn dat je kruipruimte vochtig is en dat je die geur ruikt. Ook kan het zijn dat er vloerbedekking is dat deze geur heeft. Of dat je een muizenprobleem hebt.
Je moet uitzoeken waar deze geur vandaan komt, dan pas kun je het probleem oplossen. Wat je al vast kunt doen is een ui doormidden snijden en deze in de ruimtes te leggen waar het zo ruikt. Ook een bakje met soda neerzetten neutraliseert de geur. Verder kun je een ontvochtiger plaatsen of een luchtreiniger en flink luchten.
Praat ook eens met de buren, misschien hebben zij ook last van deze geur of weten zij waarom het zo ruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

geur blijft vaak in stof hangen maar als je dat ook hebt vervangen dan weet ik het niet, of als je nieuw tapijt hebt dan komt het misschien daar van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is groot dat dit nog niet verdampt vocht komt.
Huur eens een ontvochtiger voor een paar dagen of een week en de kans is groot dat het weggaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ maar met dit weer kan je ook gewoon de ramen open zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jackd, bedankt voor het plusje, verluchten helpt natuurlijk ook maar de luchtvochtigheid is nogal hoog.
Uw antwoord geef ik ook een + omdat inderdaad ook die onderdelen kunnen blijven ruiken maar ook hier is vocht weeral de boosdoener.
Ionisator helpt de stank wegnemen maar veelal blijft de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bouwdroger zal zeker sneller gaan, maar ook die krijgt in een paar dagen vocht niet uit muren of vloer, dat duurt wat langer.
Als er bijvoorbeeld in de kruipruimte een vochtprobleem is zal het sowieso niet helpen, ozon trouwens ook niet. Ik bedoel er wel een die bijvoorbeeld na brand gebruikt wordt, met een ionisator worden meestal kleinere versies bedoeld.
Als er een oorzaak is dan moet je die wegnemen,
vocht is al genoemd, maar ook in bijvoorbeeld vloerbedekking of ondervloer kan geur lang blijven hangen.

Een ozon apparaat kan helpen, je moet dan wel een dag het huis uit, je huisdieren ook.
Goeie reden voor een weekendje weg.

Die dingen zijn te huur.