Ik ben van plan zonnepanelen op het platte dak van mijn bungalow te laten zetten. Waar moet ik op letten ?

Ik woon in het noorden van het land. Heeft iemand in deze regio ervaringen met leveranciers op dit gebied? Alle nuttige tips zijn welkom !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Pieter2011
11 jaar geleden
Misschien handig om eens rond te kijken op deze site: http://www.wijwillenzon.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Peiter2011: dat zijn nog eens prijzen!!
(natuurlijk wel zonder installatie kosten)
Pieter2011
11 jaar geleden
Is dat positief of negatief bedoeld? (Ik heb echt geen flauw idee wat die dingen kosten...).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Positief, zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien, scheelt volgens mij op een grote installatie zeker 1000,- (4000,- ipv 5000,-)
Pieter2011
11 jaar geleden
Dat is niet verkeerd, lijkt me. Ik heb, jaren geleden, een reportage op tv gezien over die club. Vandaar dat ik naar hun website verwees. Misschien staat er op hun website nog wel ergens een link.

Het beste antwoord

Zorg dat je alleen bekende merken koopt. (panelen en omvormer)
Garantie zegt niks als er geen grote organisatie achter zit.
Als er met panelen van een onbekende leverancier iets fout blijkt te zijn dan is ie meteen failliet.
Op een website moet dit dus makkelijk te achterhalen zijn.

Lees je in over de subsidieregeling die eraan zit te komen.

Is je hele dak schaduwvrij?
Als een gedeelte een gedeelte van de dag in de schaduw ligt, dan moet je hiermee rekening houden in de manier waarop de panelen worden aangesloten. (meerdere strings i.p.v. 1 grote string)

Hoeveel stroom gebruik je daar?
Wat voor een meter heb je?
Hoeveel geld heb je ervoor over?
Ben je handig? (het installeren is makkelijk, zeker op een plat dak.
Ben je heel handig? (panelen zelf maken is goed te doen en scheelt veel)

Toegevoegd na 3 minuten:
NB: de aansluiting op de meterkast is niet moeilijk maar wel gevaarlijk als je niet weet waarmee je bezig bent. Het is ook mogelijk alleen dit gedeelte te laten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Www.zonneenergietwente.nl die kan goedkoop leveren;)

Maar wat is je bedoeling?
Gewoon wat extra's opwekken op echt van leven om ze maar te zeggen

Ik raad aan om wat extra's op te wekken
Want als je in theorie even veel opwekt als je gebruikt is je rekening aan het eind 0€ (het is namelijk wettelijk vast gesteld dat je even veel per kWh krijgt dan dat je moet betalen als je gewoon gebruikt)

Ik raad je aan om even op de site te kijken en contact opnemen dan kan ik/wij alles even voor u uit typen en leggen

Gegroet,