Hoeveel water moet je geven bij een cactus in de bloeiperiode?

Mijn cactus geeft na een droge winter weer bloemen. Nu moet ik weer beginnen met water geven, alleen hoeveel en hoevaak? Totdat hij bij de groeiperiode komt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Cactus op de afbeelding. Soort: ???

Picture for question
11 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

je geeft niet aan om wat voor cactus het gaat, dus ik kan alleen in z'n algemeenheid antwoorden.
ik doe het als volgt: in de zomer staan ze op het zuiden, en krijgen ze toch wel wekelijks een plas water, en maandelijks wat voeding.
in de winter staan ze vorstvrij maar koel, en droog.
ze doen het er goed op.
Rieneke1
11 jaar geleden
Powergen
11 jaar geleden
Tsjah ik weet ook niet wat voor soort het namelijk is, ik zal straks even een foto uploaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt me een prima antwoord, ook met foto. Wekelijks een beetje water geven.
Rieneke1
11 jaar geleden
nou som, in de zomer geef ik best een plas.
zodanig dat de cactus de helft van de week toch wel vochtig staat.
het is een wijdverbred misverstand dat je cactussen altijd maar kan en moet verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker, ik had je ook al een plus gegeven ;o) Ben het er helemaal mee eens.