Wat is dit voor insect?

Dit is de tweede keer in één week tijd dat ik zo'n beestje tegen kom in mijn (inpandige) garage. Ik dacht eerst dat het een wesp was maar toen ik het van dichtbij bekeek, leek het wel een soort van tor/kever. Kan iemand mij vertellen wat dit is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

kleine wespebok:

http://members.home.nl/tvdmeij/files/3342846758ce7cb0223e8a83f42afd80-1224.html

Toegevoegd na 43 seconden:
Een boktor die zijn best doet er afschrikwekkend uit te zien door de keuze van zijn kleuren: geel en zwart lijkt op wesp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt inderdaad op een keversoort. Volgens mij is het de geel/zwarte kever.

Zie link voor foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad een boktor en wel de "Kleine wespenboktor - Clytus arietis". Lengte7-14 mm mei-juli.Voorkomen: algemeen in Nederland.
M.v.g.Kees.