Bruine vlek op blad van me orchidee! Wat te doen?

Aan de onderkant van het blad zit een bruine vlek. Ik zag het pas nadat ik het gekocht had. De ruimte waarin die stond in het tuincentrum was wel erg warm en een beetje vochtig.
Maar nu wat kan ik eraan doen? Laten zitten of eraf snijden?
En graag ook een aanvullend antwoord wat te doen als ik het laat zitten of hoe ik het er het beste af kan halen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (2)

Ik zou er even mee teruggaan. Het klinkt alsof je het tuincentrum dit toch enigszins verwijt. Toch alles wat groeit en bloeit is onderhevig aan verval. Als hier als antwoord wordt gegeven; snij het eraf met een scherp mesje, of knip met een scherpe schaar zo dicht mogelijk bij de steel, en het plantje gaat dood, wat dan..? Een goede winkelier zal je goed advies geven of desnoods omruilen. Ga er in elk geval van uit dat ze in een tuincentrum een dag taak hebben aan het verzorgen ( lees: bruine/rotte blaadjes verwijderen) van voorraad plantjes. Wellicht waren ze dit blaadje vergeten of was het er morgen van verwijderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bruine vlek kan meerdere oorzaken hebben. Om te bepalen wat het precies is raad ik de bijgevoegde website aan te bekijken.