Aardlekschakelaar klapt elke dinsdagavond op dezelfde tijd eruit.Het is alleen op die dag en tijd en sinds een week of 3.Wat kan dit zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga na of je enkel op dat moment van de week een aantal apparaten tegelijkertijd gebruikt, als je dat niet weet zit er niets anders op om op dinsdagavond steeds één groep stroomverbruikers actief te hebben (rest uitschakelen). Hiermee kom je erachter in welke groep het probleem zit. vervolgens zal je die groep moeten doorlopen om te kijken welke apparaat het probleem veroorzaakt. Bewerkelijk, maar zelf te doen. In mijn geval bleek het een onderdeel van de vaatwasmachine te zijn die sluiting gaf.

overbelasting lijkt het grotendeels op.

Curieus probleem! Als je zeker weet dat het de aardlekschakelaar is, is het minder waarschijnlijk dat het overbelasting is, er zou dan stroom moeten lekken naar de aarde. Maar altijd om dezelfde tijd??? Misschien kan dit je helpen: ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt wat werd veroorzaakt door iets wat (op afstand) werd aangeschakeld door het energiebedrijf. Dat kan zijn: portiekverlichting, galerijverlichting, straatverlichting of nachtstroom. Als je bijvoorbeeld een galerijlamp hebt die niet goed is en hij wordt om een bepaalde tijd aangeschakeld, gaat de aardlek uit. Ik weet niet of het een antwoord is... Anders moet je gaan zoeken door bijvoorbeeld vooraf dingen te ontkoppelen. succes...

Is het mogelijk dat u meervoudige stopcontactblokken in gebruik heeft met een inwendige beveiliging ? Bv voor TV, PC, modem, enz. Het zou evt kunnen zijn dat de energieleverancier bepaalde frequenties op het net stuurt om iets te bedienen. Nu is het mogelijk dat dit signaal doorslaat in die beveiliging waardoor uw verliesstroom eruit gaat. Als u die heeft kan u eens proberen om die te vervangen door een gewone, goedkopere, multiblock, zonder beveiliging erin, of die gewoon op die avond eens uit het stopcontact nemen. Dit alles natuurlijk als uzelf niets heeft wat automatisch op dat tijdstip schakelt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100