ik had laatst een klein vliegend insect gezien en ik kan nergens vinden hoe die heet. dus weet iemand hoe dat insect heet?

het is groenig geel en heeft best lange vleugels en een smal lijfje. en ik heb al gezocht en het is geen gaasvlieg.

Toegevoegd na 10 uur:
en ook geen waterjuffer want het insect leek er helemaal niet op(ik heb het opgezocht)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Mogelijks een gaasvlieg:Gaasvliegen (Chrysopidae), ook wel bruinoogjes of goudoogjes genoemd, zijn een familie van insecten uit de orde netvleugeligen .
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de vraag wel gelezen?
Mogelijk was het een waterjuffer, die zijn er al enige weken.

Toegevoegd na 12 uur:
mogelijk dan toch de groene gaasvlieg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je, die kans is groot dat het om een jonge libelle ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een waterjuffer is geen jonge libel, maar een apart soort.
nadat waterjuffers, libellen maar ook vlinders uit zijn gekomen, groeien ze niet meer.
Overduidelijk een Gaasvlieg met de naam "Goudoogje" - "Chrysoperia carnea" .Bron: Insectengids Heiko Bellmann.

M.v.g. Kees.