De pvv wilde ondermeer bezuinigen op de publieke zenders, zodat er alleen nog maar nederland 3 ( 1,2) zou blijven.. Maar wat kosten ons deze zenders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Per Nederlander kost de omroep ons om en nabij de 37,50 per jaar.
De totale rijksbijdrage (ons geld dus) voor de publieke omroep ligt om en nabij de 563miljoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Is dat inclusief alle babytjes? De omroepbijdrage werd vroeger per gezin berekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat sommetje kun je zelf maken, denk ik ?
escape
11 jaar geleden
Ik kom op 15 miljoen als ik jouw bedragen nareken. Dat zijn niet alle Nederlanders. Welke wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de namen er niet bij, maar ' per hoofd; is gewoon ' per hoofd' . Ongeveer l dat aantal wil nog wel eens veranderen natuurlijk. Maar echt heel oud zijn deze cijfers volgens mij niet.
ronron1212
11 jaar geleden
Er zijn in nederland niet 15 miljoen gezinnen. dat zijn er heel wat minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat voor alle zenders samen of per zender?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ronron ; er staat toch ook per Nederlander, niet per gezin. En dat is van het belastinggeld, dus belastingbetalers en meerverdieners, betalen ook meer. Dat is het budget voor de gehele publieken omroep. Vergelijk : een gemiddelde Brit betaald voor de publieke omroep 100 euro per persoon per jaar.
ronron1212
11 jaar geleden
Dan is dat toch een ander getal nederland heeft 16.735.928
inwoners
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak de budgetten niet ; ik neem gewoon de cijfers over.
ronron1212
11 jaar geleden
Van 2009
De publieke omroep kost de Nederlander tegen de € 116,- per jaar
ronron1212