Wat te doen met mijn aloe vera plant?

Ik heb 3 aloe vera planten, waarvan 2 planten het super goed doen. Toch wil 1 van mijn planten niet groeien en de uiteinden van de stelen zijn dun/uitgedroogd), ook zitten er bruine punten aan.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? De verzorging van de planten is hetzelfde als de andere 2 planten, en (net als de andere planten) staat de plant op een lichte plek.
Wat mij opvalt is dat de plant niet stevig in de grond staat. Je kunt hem met wortel en al uit de pot trekken, en dat terwijl de grond vochtig is. De plant is al meerdere keren weer vastgedrukt in de aarde.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
10.1K

Het beste antwoord

Ik heb een goede site gevonden waarin info staat waar je vermoedelijk wel wat aan hebt.
Misschien is de temperatuur niet fijn voor de plant waar hij nu staat? Daarbij dient de aarde op te drogen tussen 2 gietbeurten in.
Nou ja, het staat er allemaal in.
Succes!

http://www.infotalia.com/nld/tuin/planten_en_bloemen/kamerplanten/kamerplant_detail.asp?id=2113
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk staat die derde aloë vera niet in de juiste grond, en te nat is ook niet echt goed voor deze planten. Het beste haal je de aangetaste plant uit zijn pot, schud alle aarde eraf, en vervang deze door cactusgrond.