Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik verantwoordelijk als iemand op mijn feest (wat onbetaald is) te veel drinkt en er een ambulance moet komen? En helpt vooraf waarschuwen?

Met vooraf waarschuwen bedoel ik bijvoorbeeld een bordje bij de deur met: "Drankgebruik op eigen risico"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Neen je bent niet verantwoordelijk als de gasten zelf de drank pakken, schenk je in en deel je het uit dan kan aangevoerd worden dat je het persoon met opzet teveel te drinken hebt gegeven.

Echter de kosten voor ziekenhuis en ambulance zijn gewoon voor de verzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje dom die laatste zin ....
Je bent wel verantwoordelijk als de persoon minderjarig is en toch alcohol krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in de private sector. Ouders / verzorgers zijn daar zelf verantwoordelijk voor.
Als jij zelf een caféhouder ben wel. Dan mag je je gasten niet dronken schenken.
Maar als het een privéfeest is niet. Al zou ik er toch voor zorgen dat je gasten niet teveel drinken. Ik zou in ieder geval niet vrolijk worden van een stel dronkelappen in mijn huis.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Volgens de wet niet, moreel gezien vind ik het een ander verhaal..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding