Heb als kamerplant een Star of Bethlehem gehad. Hoe moet ik deze behandelen?

Deze plant heeft gele bloemen en is nu aan het verwelken/afsterven. Kan ik hem overhouden en hoe moet ik hem dan behandelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Star of bethlehem in ons land de bosgeelster genoemd, is een zeer zeldzame wilde plant met in de grond een soort van bol.
Het is dus een tuinplant, geen kamerplant.
De bosgeelster groeit op niet te droge grond in zon en half schaduw.
Zet er wel een stokje bij, want ik verwacht dat hij in de zomer geheel is afgestorven, net zoals zo veel voorjaars bloeiende bolgewasjes.
Plant hem voor de zekerheid maar in een plantgat gevuld met potgrond.
Want niet alle tuingrond is geschikt voor de bosgeelster.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het Sterretje van Bethlehem is wel een kamerplant.
Erg verwarrend die namen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens wikipedia is de Star of Bethlehem in onze taal bekend als het geslacht Vogelmelk... Inderdaad erg verwarrend! Maar na een uitgebreidere zoektocht ben ik uitgekomen op Ornithogalum dubium, in het engels ook bekend als Sun Star. Hij bloeit één keer per jaar, in het voorjaar. Het beste kan je het in het voorjaar veel water geven, en ervoor zorgen dat het water goed uit de pot kan komen, dat het er niet in blijft zitten. De rest van het jaar hoef je niet zo veel water te geven, zolang je het maar niet laat uitdrogen. Volgens wikipedia zal het lastig zijn om volgend jaar weer bloemen te krijgen... http://en.wikipedia.org/wiki/Ornithogalum_dubium