Mag je een crossbaan bouwen op een stuk grond dat bedoeld is voor landbouw?

Stel ik koop een hectare landbouwgrond. Kan ik daar dan legaal op crossen en eventueel een kleine loods op bouwen voor de stalling van voertuigen? Heb ik daar vergunningen voor nodig of kan ik gewoon kopen en gaan met die banaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Antwoorden (1)

Nee, helaas. Je hebt er een of meerdere vergunningen voor nodig en waarschijnlijk ook een verandering van bestemmingsplan. Gemeentes zijn er niet happig op om dit soort initiatieven een vergunning te verlenen. Landbouwgrond is namelijk bedoelt om aardappels, groenten, bieten en maïs op te verbouwen. Dat heeft een ander bestemmingsplan dan een crossbaan. Verder mag je alleen een schuurtje plaatsten na vergunning.
Ik denk dat er meer agrariërs zijn die andere plannen hebben met hun landbouwgrond, gezien de prijs de we krijgen voor onze producten.