Waar kan je een goede kwaliteit fluit kopen, die veel herrie maakt?

het is voor iemand die een aandoening heeft waardoor ze regelmatig onderuit gaat, zowel binnen als buiten.
voor binnen heeft ze een alarmknop, maar in de tuin heeft die geen bereik.
zo'n fluit is dan wel handig, maar waar haal ik die?

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beroerde is, dat er misschien niets eens op gereageerd wordt, als je moeder in de tuin ten val zou komen en kans ziet op de fluit te blazen. Misschien is het een idee, de buren in te lichten en hen het geluid van die specifieke fluit te laten horen?
Rieneke1
12 jaar geleden
dat is uiteraard het plan; de buren moeten wel weten wat het gefluit inhoudt.
gelukkig woont ze op een plaats waar nabuurschap nog van groot belang is.
bamibal
12 jaar geleden
Haha, "Buurvrouw, wilt u mijn fluit even zien?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh, dat moet in dit geval "horen " zijn!

Het beste antwoord

Een standaard scheidsrechtersfluitje maakt al genoeg herrie, ook de goedkopere. Je kunt ze bij de speelgoedwinkel kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar als iemand onderuit gaat, kan het gebeuren dat hij niet meer in staat is om hard op een fluitje te blazen. Dan is een persoonlijk alarm misschien handiger. Die zijn ook niet duur, en produceren een herrie van 120 decibel.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het ook bij een winkel van een voetbalstadion proberen, of aan een gymnastiek leraar vragen van een school bij je in de buurt. Zij hebben vaak goede kwaliteit fluiten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er dan mis met een scheidsrechter fluitje??
bamibal
12 jaar geleden
@Anna: zie antwoord, ik heb het over een persoonlijk alarm. Een los kastje dat een boel herrie maakt als je op het knopje drukt.
Rieneke1
12 jaar geleden
goed idee bamibal, dan ga ik voor dubbelop.
heb maar 1 moedertje he? ;)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees daar zuinig op,rien!
Rieneke1
12 jaar geleden
reken maar keesje!

Andere antwoorden (2)

Ik heb weleens iets gehoord over speciale signaalfluitjes voor bergbeklimmers en dergelijke in nood. Informeer eens bij Bever zwerfsport, Perry Sport of een andere (buiten)sportzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand regelmatig "onderuit gaat" zoals u het noemt is het misschien interessant om een personenalarm aan te schaffen. Als die persoon valt en een bepaalde tijd blijft liggen gaat er via telefoon alarm uit naar iemand die asap kan helpen.
Zo een systeem kost +/- € 300 en € 9/maand voor de meldkamer. Een habbekrats als het om een mensenleven gaat en ze zal maar eens een verkeerde val doen.
Geen risico nemen en doen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ze heeft iets dergelijks voor binnen, maar in de tuin heeft dat alarm geen bereik.
ze woont in drenthe en heeft een enorm grote tuin.
Rieneke1
12 jaar geleden
en eerlijk gezegd, voor iemand die na betaling vaste lasten 150 euro per maand overhoudt om van te leven, is 300 euro plus 9 euro per maand beslist geen habbekrats. min is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp uw situatie maar een mensenleven is meer waard.
Mijn schoonzus is reeds meermaals gevallen en uren blijven liggen, ja eens zelfs de hele nacht, de hospitalisatiekosten achteraf waren ook niet van de poes.
Een dergelijk alarm heeft een bereik tot 100m en wellicht is het interessant dat ze daar rekening mee houdt. Iemand die hier een min op geeft weet blijkbaar niet wat de gevaren zijn!
Rieneke1
12 jaar geleden
ik compenseer je even.
dank voor het meedenken!
Rieneke1
12 jaar geleden
viri, dat gaat mij boven de pet.
het betreft iemand van 81, die alleen een speciale doventelefoon heeft.