Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn er nog meer voor opties (buiten een kot huren om) om in Gent te wonen?

Ik ben op zoek naar een kot in Gent. Nu is dat erg lastig (gezien het feit dat ik maar vier maanden ga) en vroeg ik me af of er ook andere manieren zijn om een woning te krijgen in Gent. Ik heb wel eens van een klooster of iets dergelijks gehoord, maar daar vind ik niks van terug op internet. Wie weet wat voor mogelijkheden er nog meer zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
967
Ivana
12 jaar geleden
Laat er geen misverstand bestaan over het woord kot.
In Nederland is de betekenis van 'kot' heel anders dan in België. 'Op kot gaan' heet hier 'op kamers gaan'.
Kot heeft hier iets heel negatiefs: afgekeurde woonruimte, oud beschimmeld hok. ;))
Groetjes, Ivana
zondag
12 jaar geleden
Ik dacht in eerste instantie ook al aan een hut of oude schuur ofzo. Ken alleen het woord "frietkot" en dat klinkt voor mij als Nederlandse al behoorlijk vies. ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien zijn er in Gent andere studenten die een stage elders hebben , en voor die tijd hun kamer willen verhuren. Is dit een optie ? succes!
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je er toevallig vrienden of familie hebt wonen, kun je vragen aan hun of je er 4 maandjes mag bivakkeren. Ook zijn er particuliere opties. Mensen die in hun eigen huis een kamer (kot) verhuren. Je kunt dat via kennissen doen of gewoon op internet kijken. Dan is er nog de optie (vakantie park) huisjes. En als laatste zou je een chalet of tent kunnen huren op een camping ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding