Ook gemerkt, dat de spouwmuren niet geheel gevuld zijn bij naïsoleren?

Mijn huis is nageïsoleerd met Bio Foam Pearls. Voordien heb ik op verzoek de ventilatieroosters eraf gehaald en de gaten volgestopt met kranten. Toen ik de roosters er weer op wilde draaien en de papierproppen eruit haalde keek in in de muur en zag dat er ongevulde plekken zaten. Ik vraag mij dan ook af of het naisoleren wel zoveel energiebesparing oplevert dan met zegt.

Toegevoegd na 1 dag:
Indien u uw woning ook hebt laten na-isoleren, wilt u dan even, indien mogelijk, controleren of de volledige spouwmuren gevuld zijn?

12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Inderdaad. Ik heb het ook gemerkt, en heb ook bedenkingen bij dit systeem.
Spijtig genoeg kan je de isolatiekwaliteit van een huis slecht nameten.
Er zijn wel firma's die systemen hebben om dat te meten, maar dat kost veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joro
12 jaar geleden
Hoe lang is het geleden, dat u uw huis hebt laten isoleren? Wellicht kunt uw gemeente inlichten. Dit omdat veel gemeentes subsidie verstrekken op het isoleren van woningen. Misschien willen ze wel zonder kosten controleren of het isoleren volgens de richtlijnen is gebeurd.
Ik denk dat het al een boel scheelt. De omgekeerde vraag lijkt me toch ook relevant: ventileert het huis nog genoeg? Als de luchtstromen zo'n beetje tot stilstand zijn gekomen, kan de kwaliteit van de binnenlucht achteruitgaan. Vooral mensen met allergieën of luchtwegaandoeningen kunnen dan problemen krijgen. En op de koudste delen van het huis kan het vocht neerslaan, zodat er schimmel kan ontstaan.
Misschien is dit bij u geen enkel probleem, maar het is voor veel mensen een aandachtspunt.