Wat is dit voor ongedierte, hoe kom ik eraan en hoe kom ik ervan af?

Ik heb er best veel van in mijn kamer. Soms ook in mn kleren. Maar vaak op de muren of op de grond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de kleur, wel of niet zilverachtig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis bruin, met twee antennes. En ze vallen ook altijd van de muur af omdat ze er niet goed op kunnen lopen. Ik geloof dat ze zilvervliesjes genoemd worden, ben ik er net achter gekomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zilvervisjes zijn zilver van kleur, dus dat is het dus niet, vandaar mijn vraag naar de kleur.

Het beste antwoord

Gezien de plaats waar ze zitten is het geen zilvervisje, maar het papiervisje, een vleugeloos beestje, dat vooral papier eet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Zilvervisjes komen in huis voor op vochtige plaatsen en zijn niet schadelijk.

Papiervisjes, zien er vrijwel het zelfde uit, maar leven vooral. in goed geisoleerde huizen, droge lucht en weinig ventilatie.
Deze soort is wel schadelijk. kunnen ook aan kleren knagen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er ook een bestrijdingsmethode voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zijn ze ook voor de gezondheid een potentieel gevaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zal eerst moeten laten onderzoeken om welke soort het gaat, pas dan weet je wat je moet gaan doen.
is het inderdaad het papiervisje, dan hebt je een flink probleem, dat vaak ook in de huizen naast je zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee voor je gezondheid hoef je niet bang te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nooit gaten zomaar zien opduiken in mijn kleren, en anders had ik dat wel moeten zien toch, als het om papiervisjes ging?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik niet wat je er van kan zien in je kleren, zal je even moeten gaan zoeken op internet.
Heb je een vochtige kamer, of heb je een droge kamer?
Ze blijken alletwee zilverachtig te wezen!
Maar een zilvervisje zie je altijd van bovenaf, je kijkt er op dus,maar die van jouw foto zit tegen het plafond, dan zal je dat zilver niet zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik een vrij droge kamer heb. Het tocht er in elk geval niet vaak dus ik weet niet of ik dan droge kamer heb? Op de foto zit het beestje op de muur. Ze kunnen zich niet goed aan de muren kleven vaak vallen ze eraf. Maar het is in elk geval geen zilvervisje. Het is of een papiervisje, of een ovenvisje. Een ovenvisje is wat behaarder en ik heb eerlijk gezegd niet echt op de beharing zitten letten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus lijkt een papiervisje het meest logische.
Een zilvervisje heb ik alleen in laatjes van kasten gezien, nooit tegen de muur of zo.

Andere antwoorden (2)

Het ziet eruit als een zilvervliesje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afbeelding ervan opezocht op google. Klopt inderdaad.
Het is een ...visje. (in de 2e bron kan je kijken welke het zijn)
Als het er niet al te veel zijn dan maakt het niet uit wat het is. Professionele bestrijding is nogal duur en dan niet nodig.

Met een lijmval voor zilver- papier- en ovenvisjes krijg je de meeste te pakken.
Een ander voordeel is dat je beter weet hoeveel er zijn, als de vallen snel vol zitten, dan weet je dat je mogelijk een probleem hebt, zitten er maar een paar in dat valt het allemaal wel mee.

Ik had er zelf in een studentenwoning last van, na het plaatsen van twee vallen kwam ik er nog maar en toe eentje tegen.
Maar dan was het dan ook geen plaag, maar toen er een paar keer een vanaf het plafond in mijn bed viel was het tijd voor actie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet er niet aandenken dat ik inmiddels al een paar heb ingeslikt! Maar goed advies, ik zal eens kijken waar ik zo'n lijmval kan kopen