Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk je kamer eerder op te zeggen dan in het contract staat?

Volgens het contract loopt mijn kamerhuur tot tenminste 1-2-2012.
Ik heb echter besloten volgend jaar in het buitenland te gaan studeren. Daarna hoef ik er ook niet meer in.

Zijn er dus mogelijkheden om eerder onder je huur uit te komen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik bedoelde 1-2-2013

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten is het al 1-2-2012 geweest.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja maar misschien lopen we een jaar voor C4th
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat er een probleem is omdat kamers zo weer verhuurd kunnen worden!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoe moeten huurder en verhuurder de huur opzeggen?

Huurders en verhuurders moeten zich aan regels houden als zij de huur opzeggen. Deze regels gelden voor zelfstandige en onzelfstandige woningen (zoals kamers), en voor woonwagens en woonwagenstandplaatsen. Huurders moeten de huur schriftelijk en per aangetekende brief opzeggen. Verhuurders moeten de huur minimaal 3 maanden van tevoren schriftelijk en per aangetekende brief opzeggen.

Regels voor huurder

Voor de huurder gelden de volgende regels:

U moet zich houden aan de opzegtermijn. Die is hetzelfde als de betalingstermijn (minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden).
U moet de huur schriftelijk en per aangetekende brief opzeggen. U hoeft geen reden op te geven.
Als de huur voor een vaste periode is aangegaan, kunt u de huur pas beëindigen als die periode is verstreken. U kunt alleen eerder opzeggen als de verhuurder hiermee akkoord gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding